20 février 2014 : Sandra Brunnegger : The Craft of Justice-Making : The Permanent Peoples’ Tribunal in Colombia
Institut Interdisciplinaire d’Anthropologie du Contemporain. Laboratoire d’Anthropologie des Institutions et des Organisations Sociales (IIAC-LAIOS)
Séminaire LAIOS 2013 - 2014 : Enjeux de pouvoir dans les mondes contemporains : gouverner, mobiliser, subjectiver. Coordonné par : Véronique BENEÏ, Chan LANGARET , Enric PORQUERES I GENE
Jeudi 20 Février 2014
de 15h00 à 17h00
EHESS, salle 587, 190 avenue de France, 75013 PARIS
The Permanent Peoples’ Tribunal, a non-state forum of international opinion, held a set of hearings in Colombia in 2008. These hearings have been designed to poll popular opinion concerning the actions of transnational corporations on legally recognised indigenous land in Colombia. By serving as spaces for expressing and mobilising the pain and outrage that corporate incursions on indigenous lands have provoked, these hearings allowed participants to assert alternative forms of knowledge, and to establish networks in which these knowledges are negotiated, legitimised, and reinforced. By reading these hearings as sites of knowledge production, I re-conceptualize the dynamics of the interrelated practices that comprise knowledge-making in these justice-seeking processes, emphasizing how knowledge becomes a fictitious commodity capable of reshaping social relations around the legal acknowledgment of wrongdoing.
Prochaine séance le jeudi 20 mars 2014
Etienne Le Roy (Université Paris 1)
Terres, paysans et revendications
Séance organisée et animée par Birgit Müller
Source de la photo de la page d’accueil : IHEAL
Programme de l’année 2013-2014
3e jeudi du mois de 15 h à 17 h (salle 587, bât. Le France, 190-198 av de France, 75013 Paris), du 14 novembre 2013 au 19 juin 2014. Séance inaugurale exceptionnellement le 14 novembre de 17 h à 20 h (salle 638, bât. Le France). Attention, la séance du 17 avril est annulée et remplacée par le 10 avril.
http://www.iiac.cnrs.fr/laios/spip…. http://www.ehess.fr/fr/enseignement… http://calenda.org/264496